fredag 12 juni 2009

Things behind the sun.

Vätternrundan har invaderat våran lilla stad. Tyskar, danskar, britter och holländare så jävla långt ögat når. Sitter dock och myser lite eftersom de kommer få cykla trettio mil i pissregn och blåst, rätt åt de jävlarna...
Och regn var det ja. Märkte att mina gamla fönster inte har några tätningslister förut när jag trampade i en stor pöl vid ett av fönstren. Kollade även de andra och märkte att det fanns en stor pöl under soffan, jippi. Ringde efter lite torkande upp hyresvärdens kontor men som tur var så hade alla gått hem för dagen. Tur? Ja, tur eftersom jag annars hade skrikit sönder trummhinnan på den stackaren som svarade, var så in i helvete skogstokig. Får ringa dem på måndag.
Inte så mycket ångest idag men jag har kvar "utanför kroppen-känslorna" och mosigheten i skallen från gårdagen. Likgiltigheten är också kvar.

Pratade med en nära vän förut, han blev tvångsintagen i tisdags och kom ut idag. Han får ingen värst vidare hjälp heller vilket får min situation att framstå som enkel. Är alltid skönt när man kan få perspektiv på saker och ting och att komma på att man kanske inte har det så jävligt ändå. Allt är ju relativt.

"There's heaven. Purgatory. Hell. And blues."

god jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar