måndag 12 januari 2009

Tisdag, 21/1-09

Känner manin och rastlösheten som liksom spinner i kroppen, världen ligger för mina fötter och det finns ingenting som jag inte klarar av. Impulsiviteten samt inspiration från Plura Jonsson, frontman i Eldkvarn, gör att jag skapar mig en blogg. Ett slags fönster för och skriva om allt och ingenting inbillar jag mig. Vet också att det kan dröja väldigt länge mellan inläggen, men det gör ingenting då jag inte ska underhålla någon slags publik med mina tankar och känslor. Det nu öppna fönstret är enbart till för mig och mitt ego..

Kände igår hur min kropp började gå upp i varv och med det rastlösheten. Som en respons på det började jag leta runt efter gamla svenska proggband, hittade "Älgarnas Trädgård". Flummigt med orientinspirerande stycken, samt fläskiga ljudmattor som loopar om och om vartannat. Sitter här och har laddat upp med Chai-te och lössnus. Chai-tet för att råda bot på min efterhängsna förkylning, lössnunset för att råda bot på mitt efterhängsna nikotinberoende.

Kan förresten starkt rekomendera ovan nämda musikers skapligt nyutkommna biografi "Resa genom ensamheten. Svart blogg och det ljuva livet".

Väntar på samtal från en viss instans, har gått och väntat på det samtalet i en månad nu. Ge mig hopp...

Ska fortsätta dricka mitt te, vimla vidare i musikträsket och vänta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar